Ga naar de inhoud

VUB rebranding met een hoek af

VUB rebranding met een hoek af

VUB rebranding met een hoek af

Redelijk eigenzinnig zijn. Buiten de lijntjes kleuren. Out of the box denken. We doen het  alle dagen. Maar in het geval van de VUB mag u dat zeer letterlijk nemen. Keppens Design & Communication tekende immers voor het nieuwe logo van de VUB... met een hoek af.

Vanwaar deze rebranding?

De VUB heeft de laatste jaren zichzelf vernieuwd met een ambitieuze onderwijsvisie en heeft de middelen ontwikkeld om de studenten een universitaire opleiding te bieden die veel verder gaat dan alleen maar het verwerven van een diploma. Hoewel ze hierdoor misschien zelfs een stap vooruit is op de andere Vlaamse universiteiten, blijft die voortrekkersrol zo goed als onbelicht bij wie niet rechtstreeks bij de universiteit betrokken is.

Gaandeweg hebben zich heel wat submerken ontwikkeld die de zichtbaarheid van de VUB in de samenleving in de weg staan. Daarom is een merkenstrategie waarbij VUB minstens aan de naam werd toegevoegd noodzakelijk. De VUB moet duidelijker op de kaart staan als het sterk merk dat ze is: gebaseerd op vrij denken en onderzoeken, persoonlijk en gelinkt aan de opportuniteit Brussel, een internationale speler. Dat vraagt praktische maatregelen, zoals een huisstijl die een echt houvast biedt en een logo dat incontournable is.

We zijn apetrots dat we deze rebranding mogen creëren en implementeren. Ook al is er een hoek af ;)